dilluns, 2 de gener del 2012

UN ANGLESENC A CAROLINA DEL NORD

El dissabte passat dia trenta-u vaig trobar-me amb un company amb qui solem coincidir una vegada a l’any per aquestes dates; car ve ha passar uns dies amb els seus pares a Anglès. A la seva època d’estudiant universitari estudià la llicenciatura de Ciències Biològiques i poc després va realitzar el doctorat.. El seu afany per dedicar-se a la recerca el va portar ara fa setze anys a emigrar a EEUU, concretament a l’Estat de Carolina del Nord a la ciutat de Durham.

Al llarg d’aquests anys ha participat en diferents projectes de recerca científica de l’àmbit mèdic i farmacèutic a la universitat de Durham. Aquesta feina li encanta, treballar al laboratori es la seva vida, si fa falta hi dedica el temps que calgui. Ara fa uns mesos ha iniciat una nova etapa professional en una ciutat propera a Durham a una empresa farmacèutica que recentment ha estat adquirida per una multinacional catalana del sector.

Cada any quan arriba a Anglès em truca i quedem per fer-la petar una estona juntament amb algun altre company. Xerrem de diferents esdeveniments i anècdotes, però quasi sempre acabem parlant de qüestions relacionades amb el seu àmbit de treball. En certa manera s’em fa un xic estrany parlar de temes científics car de sempre m’he interessat més per les ciències socials. Però gaudeixo d’aquell moment i aprofito per preguntar i escoltar en relació a certs interrogants científics que arrel d’alguna noticia científica o lectura d’algun article m’he plantejat. Ell amb la seva amabilitat i senzillesa que el caracteritzen em dona la seva explicació que acaba essent tota una lliçó magistral.

Quan ja l’hem fet petar una bona estona finalment ens desitgem un bon any tot acomiadar-nos fins el proper any. Aquesta trobada ja és tota una tradició dins el meu calendari d’aquestes festes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada